Simona Iftimescu, coordonator LEAP: "Cand apare un cv cu activitati extra-curriculare, este mult mai bine vazut decat un cv doar cu studii universitare"

de Andreea Flintoaca     HotNews.ro
Vineri, 17 aprilie 2009, 0:21 STUDII | STUDII & STRATEGII


Simona Iftimescu
Foto: HotNews.ro
Link Education And Practice (LEAP) este proiectul unor studenti care si-au pus problema angajarii dupa absolvire, care s-au intrebat cum ar putea compensa lipsa experientei si cum si-ar putea valorifica mai bine cunostintele. HotNews Student a discutat cu Simona Iftimescu, studenta in an terminal la Facultatea de Stiinte Politice si la Facultatea de Psihologie, coordonatoarea proiectului LEAP si o impatimita a voluntariatului si a educatiei non-formale.

Echipa LEAP a lansat un Ghid al Angajarii pe care il vor distribui, gratuit, elevilor si studentilor. Conceputa ca o poveste in benzi desenate, carticica ii aduce in prim-plan pe Andrei - tanarul care descopera educatia non-formala - , Johnny Haifaiv - un campion la frecventat cluburi si terase -, Lolly Jobonly - prototipul studentului care se imparte intre job si studii- si Maximus Primus - echivalentul tocilarului. Tinerii pot gasi in ghid informatii despre voluntariat si educatia non-formala si pot afla cum au contribuit aceste doua concepte in formarea carierei unor oameni de succes.

Voluntariatul sau internship-urile dezvolta asa-numitele "soft skills" pe care angajatorii le cauta

HotNews.ro: De la ce a pornit ideea cu Ghidul de Angajare?

Simona Iftimescu: A pornit in 2007, de la Cristiana Grigore si Diana Constantinescu. Diana fusese in SUA, cu o bursa Soros, erau amandoua axate pe educatie non-formala si pe intrebarea asta ca ce se intampla cu studentii dupa ce termina o facultate. Intre timp am plecat si eu in SUA, tot cu o bursa Soros, ele si-au pus ideile cap la cap si au adunat langa ele si alti oameni interesati - din organizatii de tineret, asociatii studentesti sau oameni care au avut de-a face cu educatia non-formala.

HotNews.ro: Si care a fost concluzia, ce se intampla cu absolventii de facultati care s-au implicat si in activitati extra-scolare?

Simona Iftimescu: Noi am plecat de la problema absolventilor si am ajuns la concepte mult mai ample, care la noi nu erau foarte populare in acea perioada, si anume "angajare" si "educatie non-formala". Acestea arata ca actul  de implicare in voluntariat sau internship-uri, care te leaga, cumva, de viata reala, dezvolta acele abilitati generale, asa-numitele "soft skills" pe care angajatorii le cauta. E drept ca scoala iti dezvolta o gandire analitica, critica, depinde si in ce domeniu inveti, numai ca, in partea asta de implicare extra-curriculara, ai ocazia sa capeti experienta aia de viata pe care nu o poti obtine printr-un job  sau doar mergand la scoala.

Cand te angajezi, deja te obosesti, nu mai ai timp de scoala, alergi mult. La un internship ai program flexibil, vezi daca iti place, cauti ceea ce te reprezinta. Am intrebat si companiile ce parere au despre parcursul absolventilor, ca sa vedem daca intr-adevar ii este mai usor unui student care se implica in formele de educatie non-formala sa se angajeze. Raspunsul a fost ca, in mod cert, in momentul in care apare un cv cu activitati extra-curriculare, este mult mai bine vazut decat un cv doar cu studii universitare, cu 10 pe linie.

Angajatorii ii prefera pe cei care au fost educati prin sistemul de munca si dezvoltare personala

HotNews.ro: Poate contrabalansa educatia non-formala lipsa experientei?

Simona Iftimescu: Pot sa iti spun ce s-a intamplat in cazul meu: a contrabalansat foarte mult. Eu n-am lucrat cu carte de munca pana acum sapte luni si n-aveam experienta, numai ca activitatea mea de internship si voluntariat a contat foarte mult. Si cand esti intrebat de anagajator ce ai obtinut dintr-un anumit job, sunt acele lucruri care fac diferenta: responsabilitate, punctualitate, asumarea sarcinilor si indeplinirea lor. Sunt lucruri care se invata prin practica, in general, iar angajatorii ii prefera pe cei care au fost educati prin sistemul de munca si dezvoltare personala.
Simona Ifrimescu
Simona Iftimescu
Foto: HotNews.ro

HotNews.ro: Care este scopul Ghidului de Angajare?

Simona Iftimescu: Fiecare dintre cei care citesc ghidul poate sa-si ia ce ii trebuie de acolo. Incercam sa aducem in fata oameni care pot constitui modele pentru tineri. Scopul lui a pornit de la faptul ca nu se cunosc atat de bine termenii de "educatie non-formala" si "angajare". E foarte greu sa te documentezi pe internet pentru ca atunci cand dai search pe Google iti apar o gramada de rezultate si atunci ghidul asta se vrea ceva mai palpabil si, dincolo de povestea personajelor, sunt si oamenii din organizatii, cu experienta in acest domeniu, care dau credibilitate. Iti deschide setea pentru a cunoaste mai mult, de asta si trimiterile la site, unde vor aparea diverse oferte de educatie non-formala si internshipuri, training-uri, scoli de vara. Incercam sa strangem toata informatia de care au nevoie cei interesati intr-un singur loc.

HotNews.ro: Cum ati reusit sa va strangeti toti sustinatorii?

Simona Iftimescu: Ai fi uimita, dar e mult mai usor sa ii faci pe oameni sa spuna:"Uite, ia banii astia, du-te si fa ce ai nevoie sa faci cu ei!", decat sa ii responsabilizezi intr-o directie, sa ii faci sa sustina o cauza pe termen lung. Ne-am dus la ei pur si simplu, le-am spus cine suntem, ce facem, cat de mult ne place ceea ce facem, i-am intrebat daca li se pare o cauza care merita si ei au spus ca da. Echipa initiala a reusit sa ii stranga pe toti acesti oameni laolalta, eu eram in SUA, tineam legatura cu ei si eram la curent cu tot ce se intampla. E vorba de o relatie dezvoltata la nivel personal, cu oameni care au crezut in noi si care ne ajuta in continuare, care isi fac timp sa ne raspunda la mail-uri si sa ne dea sfaturi si indicatii.

Fiecare dintre noi are nevoie de socializare, de a cunoaste oameni

HotNews.ro: Care este publicul vostru tinta?

Simona Iftimescu: A durat o perioada pana sa ne definim publicul-tinta si am ajuns la concluzia ca exista beneficiari directi si indirecti. In primul rand sunt studentii care descopera acum educatia non-formala si ne gandeam la anii I-II, pentru ca apoi vine deja licenta si sunt ocupati, si elevii de liceu de clasele a XI-a - a XII-a care trebuie sa stie despre recrutarile si oportunitatile care apar in toamna, in primul an de facultate, astfel incat sa castige un an, nu sa il piarda. Indirect, sunt companiile care pot beneficia de pe urma viitorilor absolventi, viitori angajati. Ma gandesc aici si la institutiile de stat care nu ofera prea multe stagii de practica si care au nevoie de oameni responsabili, astfel incat si ele ar putea avea un beneficiu.

HotNews.ro: Care este segmentul cel mai putin informat cu privire la educatia non-formala?

Simona Iftimescu:  Am fost la Targul Educatiei si au venit foarte multi elevi din ani terminali si le-am vorbit despre educatie non-formala. Foarte multi nu stiau despre ce e vorba, aveau o idee si era un pic neclar. Ne-am gandit la ei pentru ca este important sa ai toate datele atunci cand intri la facultate, sa stii ce optiuni ai. Nu exista un profil al tanarului care nu stie despre ce e vorba, insa fiecare dintre noi are nevoie de socializare, de a cunoaste oameni noi si vreau sa subliniez ca educatia non-formala iti ofera si toate aceste lucruri pe care le cauti, dar nu stii unde - sa castigi experienta, sa vezi ce iti place, sa vezi si alte lucruri despre care nu stiai si sa constati ca iti plac.

Sunt lucruri pe care, daca nu le faci acum, nu se stie cand vei mai avea ocazia

HotNews.ro: Ce argument le-ai da celor care prefera sa se angajeze si sa castige bani si considera voluntariatul si training-urile pierdere de vreme?
Simona Ifrimescu si colegii de la LEAP
Simona Iftimescu si colegii de la LEAP
Foto: LEAP

Simona Iftimescu: Ma bucur ca nu sunt in situatia de a predica fara sa stiu ce zic. Eu sunt acum studenta la doua facultati, coordonez proiectul LEAP si m-am angajat in octombrie pe un part-time. Am zis ca, dupa atata voluntariat si internship-uri, trebuie sa iau contact si cu viata asta in care pe 10 ale lunii iti intra salariul in cont. Este o experienta foarte interesanta, te responsabilizeaza altfel cand stii ca la sfarsiul lunii primesti niste bani de la oameni care depind de munca ta. Lunea trecuta am renuntat, pentru ca mi-am dat seama ca banii erau singurul avantaj pe care il simteam si ca tot ce puteam sa iau dintr-un job, am luat pana acum din educatie non-formala. Intr-adevar, daca nu esti din Bucuresti si platesti si chirie si mancare, poate fi destul de greu sa te intretii. Exista, insa, foarte multe training-uri si scoli de vara gratis, sponsorizari care se acorda studentilor care intra in acest segment de educatie non-formala.

Lucrezi opt ore si ajungi acasa, mananci ceva si te uiti la televizor pana adormi, apoi te trezesti devreme sa mergi la scoala, alergi intre seminarii, la fel ca unul dintre persoanjele ghidului, Lolly Jobonly. E drept ca poti sa  iti deschizi o linie de credit, ai bani, este ceva cat se poate de real. Multi spun ca voluntariatul este ceva idealist, pe care il fac cei care au timp. Este mult mai mult decat atat, este un demers de responsabilizare sociala si de implicare a individului in tot ce inseamna comunitate. Poate ca ar trebui sa existe un spirit din asta de implicare pasiva, adica chiar daca lucrez opt ore pe zi poate, la sfarsit, ma duc la o casa de copii si ma joc cu un pusti de 5 ani. Sunt lucruri pe care, daca nu le faci acum, nu se stie cand vei mai avea ocazia.

M-am intors cu inima deschisa, cu dor de casa, cu dor de oamenii de aici

HotNews.ro: Ai castigat o bursa Soros in SUA, pentru un an. Cat de mult au contat activitatile tale extra-curriculare in procesul de selectie?

Simona Iftimescu: Cred ca a fost principalul criteriu. Fiind la doua facultati, nu pot sa spun ca aveam 10 pe linie la ambele, aveam note ok, nu erau probleme. La selectie conta parcursul academic, activitatile extra-curriculare si niste eseuri. Eseurile au reunit tot ce am facut eu pana in punctul ala, in special in afara scolii. Asta in prima faza, apoi a fost un interviu in care s-a tinut cont, la fel, de tot ce am facut in afara scolii. Acestea au fost motivele pentru care am fost acceptata. Si, cand am fost acolo, trebuia sa fac un numar de ore in folosul comunitatii, la ei este ceva absolut normal, chiar si in comunitatile mari sunt liste de organizatii si tot felul de afise, iar oamenii se duc pentru ca asta simt.

HotNews.ro: Ce crezi tu ca i-ar motiva pe tinerii care participa la activitati de educatie non-formala si isi termina si o facultate sa ramana in tara si sa nu plece in strainatate?

Simona Iftimescu: Este o cultura a voluntariatului care se creeaza la un moment dat. Cand ai intrat in zona asta de voluntariat sau de lucru fara plata care, in general e foarte rau vazut. Majoritatea se gandesc: "Bun, si mie ce-mi iese din asta?". Poate ca nu iti ies bani, sau nu iti ies lucruri vizibile imediat, insa cand esti in tara, te raportezi altfel la oamenii din jurul tau. Iti spun foarte sincer ca am fost plecata si nu as fi ramas acolo pentru nimic in lume, m-am intors cu inima deschisa, cu dor de casa, cu dor de oamenii de aici, asa cum stiam ca i-am lasat. E drept ca acolo oamenii sunt mai senini si mai deschisi, dar nu e limba ta si nu se simte la fel. Aici e altceva, simti ca faci ceva pentru tine, pentru ai tai si cred ca oamenii care simt asa vor ramane aici, indiferent de criza.

Daca te leaga ceva de oamenii cu care lucrezi, de proiectul in care lucrezi, nu ai cum sa nu te implici

HotNews.ro: Ai intalnit si oameni care sa incerce voluntariatul, sa lucreze 2-3 luni la un proiect si sa spuna:"Nu-i de mine!"?

Simona Iftimescu: Da, eu m-am inscris intr-o asociatie studenteasca, am mers la cateva activitati cu ei, oamenii erau foarte draguti, dar am simtit ca locul meu nu-i acolo. Si atunci am plecat in alta parte si am deshis un alt proiect in care m-am regasit si am ramas un an de zile. Important este sa ai deschiderea spre asta si apoi sa incerci sa cauti si sa si gasesti ceea ce vrei.

HotNews.ro: Cat timp poti trai doar din voluntariat? Vine un moment in viata cand trebuie sa iti iei un job adevarat, sa iti vezi de cariera, ce se intampla cu voluntariatul?

Simona Iftimescu: Atunci cand lucram, de exemplu, ajungeam acasa pe la 7-8 seara, daca nu aveam intalniri pentru proiecte ma culcam la 2, dar in timpul asta de la 8 la 2 nu simteam ca trece timpul, eram plina de energie, pentru ca lucram la ceva ce imi pacea foarte tare. Asteptam sa treaca ziua ca sa ajung acasa si sa lucrez la proiect. Asa cum spuneam si la lansarea ghidului, daca te leaga ceva de oamenii cu care lucrezi, de proiectul in care lucrezi, nu ai cum sa nu te implici. Si oamenii care ne sustin si care lucreaza cate 8-9-10 ore, in sistem corporatist, ne-au spus ca vor sa se implice, ca au nevoie de o activitate care sa ii destinda, vor sa schimbe un pic foaia. Voluntariatul este o stare de spirit si, daca o ai, nu cred ca ai cum sa o pierzi vreodata.

Romania se poate salva prin educatie, indiferent de formele pe care aceasta le ia

HotNews.ro: Vorbind de sustinatori, ei sunt oameni care provin din corporatii care au o cultura a responsabilitatii sociale. Cat de receptive sunt companiile mici, romanesti, la astfel de proiecte si cum percep ele educatia non-formala?

Simona Iftimescu: E drept ca pe site-urile de job-uri angajatorii cer experienta de 1-3 ani, insa mi s-a intamplat sa am cv-ul postat si sa fiu contactata de companii romanesti doar pentru ca eu facusem anumite lucruri de care ei aveau nevoie si nu mai era nevoie sa investeasca in pregatirea mea. Educatia non-formala iti dezvolta niste calitati general valabile, pe care daca le ai, le ai si esti apreciat pentru ele. Noi am reusit sa obtinem si sprijinul multor companii romanesti care au crezut in noi si circula asa, printre ele, ideea asta ca Romania se poate salva prin educatie, indiferent de formele pe care aceasta le ia.

Educatia non-formala este liantul dintre scoala si viata reala

HotNews.ro: Crezi ca exista vreo sansa ca educatia non-formala sa devina o alternativa la educatia formala, institutionala?

Simona Iftimescu: Ca alternativa de inlocuire, nu. E foarte important sa mergi la scoala, iti creeaza o baza teoretica uneori solida, alteori nu, depinde de fiecare ce vrea sa ia din scoala. E important sa deprinzi o gandire analitica si cunostinte pe care sa le aplici apoi in educatia non-formala, care este liantul dintre scoala si viata reala. E un loc in care ti se permite sa te dezvolti pe mai multe directii. niciuna dintre formele de educatie nu este perfecta, asa ca imbinarea dintre ele este cea mai buna cale.

HotNews.ro: Ce urmeaza dupa Ghidul Angajarii?

Simona Iftimescu: Dupa lansare, urmeaza distributia. O prima transa am distribuit-o la lansare, urmeaza o a doua transa care va fi distribuita la activitatile la care vom participa, cum a fost Targul Educatiei, cum va fi Targul Voluntariatului din mai, prin intremediul asociatiilor studentesti, prin centrele de consiliere din cadrul facultatilor din marile centre universitare - Timisoara, Cluj, Brasov, Ploiesti, Iasi. Vrem sa ajunga la cat mai multi oameni. Ghidul este un pretext pentru un dialog mai amplu. Urmarim crearea unei comunitati de Andrei. Si tu esti un Andrei, si eu sunt, in fiecare dintre noi exista un omulet care cauta si care vrea sa se dezvolte mai mult, care nu se multumeste cu putin.

Mai multe detalii despre LEAP si Ghidul Angajabilitatii gasiti pe www.leap.ro


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4744 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari Simona! (Vineri, 17 aprilie 2009, 10:12)

    Oana [anonim]

    Ai reusit :)
    • 0 (2 voturi)    
      Bravo (Vineri, 17 aprilie 2009, 12:14)

      Y [anonim] i-a raspuns lui Oana

      Buna, buna gagica. Bravo!
  • +1 (1 vot)    
    Angajabilitate (Vineri, 17 aprilie 2009, 11:29)

    Andrei DECU [anonim]

    Salutari,

    Un mic comentariu la adresa articolului.

    Cuvantul cheie este "angajabilitate", nu "angajare".

    Este tradus din "employability" si reprezinta combinatia de factori si procese ce permit oamenilor sa obtina o slujba, sa avanseze in cadrul companiei si sa isi pastreze slujba, o data ce au obtinut-o.

    Good job, Simona!
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari LEAP (Vineri, 17 aprilie 2009, 12:13)

    Dia [anonim]

    pt idee, pt munca, pt incercarea de a schimba ceva. Nu este un drum usor.
  • +1 (3 voturi)    
    extracuricular (Vineri, 17 aprilie 2009, 12:26)

    bucatar [anonim]

    Sunt curios cine este interesat de studiile extracuriculare ale unui doctor cardiolog. Ok, poate ii place golful sau inotul, nu prea e treaba angajatorului, important este sa fie bine pregatit in ceea ce face. Dar de pasiunile extracuriculare ale unui pilot? Credeti ca sunt alesi in functie de ce fac in timpul liber? Chiar conteaza pentru un inginer de structuri daca practica volei sau handbal atunci cand este ales sa calculeze rezistenta unui pod suspendat? Oare fabricantii de automobile isi aleg inginerii in functie de pasiunile extracuriculare???? Crede cineva ca vom avea vreodata o scoala de genetica de clasa mondiala daca vom face selectii dupa criterii extracuriculare???? Cine e interesat sa induca in eroare pe cei tineri, care se pregatesc pentru o cariera? Credeti ca rusii si americanii ajung in cosmos datorita pasiunilor pentru fotbal si/sau hokey? Probabil idea este sa avem o natiune de extracuriculari, insuficient pregatita in nici un domeniu, mai bine zis incompetenta, Europa are nevoie de mana de lucru ieftina in constructii si de multe femei care sa aiba grija de copii altora, sau sa le satisfaca fanteziile. Pasiunile astea extracuriculare sunt bune pentru secretare, daca scrie ca practica tenis atunci sigur o poate pune sa stea capra.
    • +3 (3 voturi)    
      Re: extracuricular (Vineri, 17 aprilie 2009, 13:07)

      Simona Iftimescu [anonim] i-a raspuns lui bucatar

      D-le bucatar,

      Intr-adevar, nici eu nu as merge la o un medic cardiolog care si-a luat diploma practicand golf, si cu atat mai putin nu as calatori cu avionul pilotat de un domn ce inoata mai bine decat cunoaste bordul unui avion.

      Nu pot sa nu observ si orientarea d-voastra preponderenta catre o gama foarte variata de sporturi - si tocmai de aceea imi permit sa va invit pe www.leap.ro, unde veti putea, sper, observa, ca nu avem link direct catre campionatele de fotbal, ori catre patinajul artistic. Ce-i drept, incurajam si o viata sanatoasa, pe tiparul "mens sana in corpore sano".

      Educatia non-formala nu inseamna 100 de metri garduri decat la nivel metaforic. Inseama ca acel medic cardiolog, in timpul facultatii, a facut practica intr-un spital. Acel inginer de structuri, pana sa devina unul, a stat in preajma cuiva care i-a aratat "cum", si nu doar i-a povestit din carti.

      De asemenea, nimic nu m-ar bucura mai mult decat sa avem o scoala de genetica recunoscuta la nivel mondial. Si atunci, banuiesc ca se va lucra in echipe multidisciplinare, interculturale, se va comunica intr-o limba de circulatie internationala. Si poate ca aceste competente se dezvolta prin activitati de educatie non-formala, care, repet, nu inseamna mersul la sala.

      Nu voi insista pe toate aspectele mentionate de d-voastra, ci, in spiritul celor scrise as spune ca e bine sa citim si printre randuri si sa evitam "saritul peste cal".
      • 0 (0 voturi)    
        Probabil... (Sâmbătă, 18 aprilie 2009, 16:10)

        The Wisest Fool [anonim] i-a raspuns lui Simona Iftimescu

        ...ceea ce vroia sa sublinieze d-l bucatar e faptul ca acest tip de "institutionalizare" este mai potrivit profilului de student din domeniul stiintelor sociale (precum majoritatea fondatorilor LEAP) decat celui din domenii de inalta specializare sau strategice de genul: biotehnologie, nanotehnologie, mecatronica, etc....in care diferentirea se face/ar trebui sa se faca strict pe criterii de competenta profesionala iar un bun student ar trebui sa beneficieze de tot suportul din partea universitatii sau al statului pentru a performa in acel domeniu.

        Insa, fara indoiala exista un segment foarte larg de studenti care se vor regasi in acest proiect asa ca nu pot decat sa va felicit pentru initiativa si sa va doresc succes!
    • +1 (1 vot)    
      Extra (Vineri, 17 aprilie 2009, 16:05)

      Andrei DECU [anonim] i-a raspuns lui bucatar

      Domnule bucatar [anonim],

      Printre studiile extracurriculare ale unui doctor cardiolog se numara practica pe care acesta este obligat sa o faca. Aceste stagii de practica sunt foarte bine organizate si monitorizate de catre Facultatea de Medicina, lucru care nu este adevarat pentru toate facultatile din tara.

      Pilotul dumneavoastra a avut mai mult ca sigur o multime de ore de zbor inainte sa ii fie incredintata mansa unei aeronave pe linii comerciale.

      Educatia nonformala nu este reprezentata de pasiunile unui tanar, desi acestea au un rol in alegerea naturii facultatii urmate si a cursurilor conexe. Iar alegerile angajatorilor sunt influentate si de competente pe care tinerii le pot deprinde prin educatia nonformala, si de nota de pe diploma. Aceasta este idEEA.
      • 0 (0 voturi)    
        Cum adica? (Duminică, 27 septembrie 2009, 23:45)

        supra [anonim] i-a raspuns lui Andrei DECU

        practica pe care doctorul este obligat sa o faca este un studiu EXTRAcurricular??????

        Foarte ciudat!
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari (Vineri, 17 aprilie 2009, 17:31)

    Vali [anonim]

    Dragi organizatori ai LEAP,
    As avea si eu cateva intrebari legate de problemele pe care le-am intalnit in timpul facultatii:
    Cum puteti asigura ca practicile sugerate de voi sunt "pe bune"? Am facut si eu practica intr-o institutie de stat si apoi am putut observa cum nimanui nu ii pasa si esti tratat fie ca o secretara fie nu iti dau nimica de facut pentru ca nu fac nimica nici ei. am mai vazut ONG-uri dubioase sau existente doar pe hartie si tot felul de alte chestii. Puteti asigura ca nu se repeta astfel de aberatii?
    Cui ii pasa de aceste practici la angajare? Sincer nu am fost intrebat nicaieri despre practicile pe care le-am facut. Poate in domeniul privat, dar nici acolo nu sunt sigur. Cel putin in domeniul de stat nobody seems to care.
    Chiar ai timp si de practica si de note decente la scoala? Sau doar sa treci examenele? Cat despre cei care si lucrau si faceau scoala e clar ca treceau doar rar pe la scoala.
    Cred ca initiativa voastra este laudabila. Dar anumite mici probleme trebuie adresate.
    • +1 (1 vot)    
      Re: Intrebari (Vineri, 17 aprilie 2009, 18:03)

      Simona Iftimescu [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      Draga Vali,

      Intrebarile tale sunt foarte bine formulate. Si sunt de acord cu mare parte din lucrurile pe care le-ai scris.

      Tocmai de la aceste intrebari am plecat si noi in conturarea a ceea ce inseamna LEAP astazi. Ne-am "lovit" de toate acestea si ne-am dat seama ca pe masura ce ne gandeam mai mult la probleme, apareau din ce in ce mai multe. Insa nu faceam, de fapt, nimic.

      Si atunci, am incercat sa gasim solutii.

      Si nu avem pretentia ca prin solutiile noastre vom "schimba sistemul", insa, chiar si printr-un dialog de tipul celui pe care il purtam acum, vom putea macar ameliora ceva.

      Voi incerca sa raspund, pe rand:

      1. Intr-adevar, este dificil sa oferi o garantie certa a faptului ca practica pe care alegi sa o desfasori iti va oferi toate conditiile pentru dezvoltarea acestor competente generale si ca ulterior vei fi "mai angajabil". Si eu am facut practica in ONG-uri/institutii si am fost dezamagita. Insa nu am renuntat. Am mai incercat alte si alte optiuni, pana am gasit "acel" loc care se potriveste. In general, ofertele care apar pe situl nostru apar la recomandarile partenerilor nostri - fie asociatii studentesti, fie companii/institutii cu care am deschis un dialog. Sa spunem ca e un proces ceva mai "personalizat" de postare a ofertelor de educatie non-formala. Cat despre experientele nefericite, cred ca apar tocmai din cauza faptului ca nu exista un cadru "institutionalizat" de desfasurare a acestui tip de activitate, ca nu exista puncte de referinta, sau un "manual" de bune practici. Si pentru ca educatia non-formala inca nu si-a castigat legitimitatea.
      Asadar, noi nu putem garanta, insa putem incerca sa facem mai mult in directia asta, pentru a crea contextul si pentru a castiga dreptul de a "garanta".
  • +1 (1 vot)    
    Re:intrebari (Vineri, 17 aprilie 2009, 18:08)

    Simona Iftimescu [utilizator]

    2. Primul raspuns care mi-a venit in minte la intrebarea "cui ii pasa?" a fost scurt. Tie. Mie. Noua ne pasa.

    Pentru ca vorbim de dezvoltarea noastra personala, de faptul ca stim ca putem mai mult, ca nu ne multumim numai cu ceea ce ni se ofera. E ca la scoala, cand la finalul unui curs, profesorul intreaba "Mai aveti intrebari?" si toata lumea isi strange lucrurile si iese in graba... Poate ca asta trebuie sa intelegem - ca toate lucrurile pe care le facem pentru noi insine. Nu pentru nota, nu pentru profesori, colegi, parinti. Ci pentru noi, iar asta poate fi o masura a aprecierii de sine...
    Daca noua ne pasa de asta, celor din mediul privat le pasa de asta, unor institutii le pasa, de ce sa nu le pese si celorlalti?

    Daca nu te intreaba nimeni la angajare, incearca sa le spui tu. Oare iti vor creste sansele de a primi job-ul respectiv?:)
  • +1 (1 vot)    
    Re:Intrebare (Vineri, 17 aprilie 2009, 18:14)

    Simona Iftimescu [utilizator]

    Pentru ca sunt limitata in comentarii de cele 2000 de caractere, revin pentru ultima intrebare:

    LEAP nu vorbeste "din carti", cu toate ca ne referim si la studii, cercetari, rezultate masurabile. LEAP vorbeste din experienta.

    Practica si note decente? Desigur. Practica si 10 pe linie, prezenta 100%, notite complete? Poate ca nu.
    Insa cum ar fi daca sistemul formal ar include orele de practica? Atunci, nu ar trebui sa "chiulesti" de la ore, ci ai face ceva la fel de firesc ca participarea la seminar. Ai vedea "cum" se fac lucrurile despre care numai ti se povesteste.

    E drept ca sunt sacrificii - pe care ti le asumi ori nu - apropos si de raspunsul la intrebarea 2.

    Argumente sunt foarte multe. Iar daca vrei sa le afli, te rog - fie sa vizitezi situl, fie sa ne contactezi direct - sa povestim si sa vedem cum putem face sa schimbam lucrurile. In mai bine. Pentru noi.

    Simona
  • 0 (0 voturi)    
    Un proiect realist (Vineri, 17 aprilie 2009, 23:11)

    Andreea [anonim]

    Ceea ce imi place foarte mult la acest proiect este faptul ca e REALIST, o calitate ce le lipseste multor proiecte de ONG din Romania care vor sa "schimbe lumea" sau sa "schimbe sistemul".
    Sistemul (fie el educational sau altul) se schimba daca mentalitatea oamenilor se schimba, atitudinea lor fata de ce au nevoie.
    Si se pare ca avem nevoie de educatie non-formala.
  • 0 (0 voturi)    
    Vorba multa.............. (Duminică, 19 aprilie 2009, 4:23)

    Sisif [anonim]

    Nu exista roman in lumea asta care sa nu descopere roata de cel putin doua-trei ori pe zi. Si discutii, si dezbateri, si analize si in final tot aia-i. Si tot inventam amarata aia de roata la infinit.
    Sisif saracu nu avea de ales, dar noi?

    Pentru Simona:

    Inainte de a "porni ideea" presupun ca ai vazut filmul asta:

    http://www.imdb.com/title/tt0454921/

    Daca nu, sacrifica-ti putin timp pentru el.

    Multa bafta si vizionare placuta.
    • 0 (0 voturi)    
      Re: Vorba multa......... (Duminică, 19 aprilie 2009, 11:01)

      Simona Iftimescu [utilizator] i-a raspuns lui Sisif

      Total de acord. Vorba multa si roti redescoperite.

      De aceea, sustinem perfectionarea "rotilor" si nu inventarea altor prototipuri.

      Singurul lucru cu care nu as fi de acord - generalizarea cu un dram de ironie: "nu exista roman pe lumea asta..." Daca noi (ca romani) nu ne luam in serios, cine sa ne ia?

      Multumesc pentru recomandare.
      Cat despre bafta, sa fie:)
  • 0 (0 voturi)    
    terminologie (Duminică, 19 aprilie 2009, 5:59)

    Alex-AP [utilizator]

    Se creaza o competitie inutila si incorecta. Stau eu si ma intreb, oare firmele care oricum au nevoie de oameni, ce ar face daca nimeni nu ar avea soft-skills?
    Cum evalueaza cineva soft-skills? (si ma trec fiori cand va aud ca nici macar voi cei ce folositi sintagma, nu spuneti exact la ce va referiti -- stim toti de ce, ca e mai ambiguu ca "forta divina", "puterea interioara", etc). Get real!!!

    Si inca ceva: cand vad intr-o fraza cuvintele "oameni draguti", "simtit", "regasit", "sa cauti", "sa gasesti", "ce vrei", mi se pare ca cineva vrea sa-mi vanda gogosi... think about it, nu avem nevoie de noi religii!

    Vreti intr-adevar sa vindeti un serviciu, in regula, cine cumpara, poate chiar are nevoie. Totusi aveti in mana timpul oamenilor, nu uitati de valori etice, si faceti sa fie bine pentru toti. Pentru ca altfel, nimeni nu va poate judeca.
    • 0 (0 voturi)    
      Re: terminologie (Duminică, 19 aprilie 2009, 11:22)

      Simona Iftimescu [utilizator] i-a raspuns lui Alex-AP

      Alex,

      Ne este neclar intre cine si ce se creeaza competitia inutila si incorecta.

      Apropos de evaluarea "soft-skills" exista un numar de studii realizate la nivel european si chiar in prezent se desfasoara o astfel de cercetare in Romania, pentru delimitarea competentelor generale (daca vrei, te rog sa ne contactezi si iti vom putea oferi mai multe detalii).

      De asemenea, LEAP pregateste demararea unei astfel de cercetari, axata preponderent pe "soft-skills", tocmai pentru a ne castiga aceasta legitimitate stiintifica si a evita sa vorbim despre lucruri numai "din auzite". Si putem numai spera ca forta divina si puterea interioara sa ne ghideze/sustina in acest demers :)

      Cat despre cuvintele citate, la noi e exact invers. Ne trec fiori, tocmai atunci cand NU vedem intr-o fraza macar unul dintre cuvintele respective, pentru ca acelea sunt fraze "tehnice", "reci", lipsite de implicare. (Mai putin cuvantul "dragut" - care, personal, nu-mi place, pentru ca nu spune nimic:) )

      De acord cu valorile etice, insa bine pentru toti nu putem face sa fie. Fiecare poate lua din ce i se ofera (fara a i se vinde) ceea ce considera ca il ajuta. Noi putem fi responsabili numai pentru ceea ce oferim, nu si pentru timpul, credinta, vointa celui care cauta.

      Asumandu-ti o responsabilitate si expunandu-te - renuntand la a fi numai un observator/comentator - iti asumi si "riscul" de a fi judecat. Si apropos de religii,cel fara de pacat sa arunce prima piatra...

      Iti multumim pentru comentariu.
      • 0 (0 voturi)    
        Felicitari (Miercuri, 22 aprilie 2009, 9:20)

        balex [anonim] i-a raspuns lui Simona Iftimescu

        Felicitari Simona pt aceasta initiativa!
        Sunt convins ca ghidul vostruva fi foarte util pentru cei care isi cauta un job in afara Rom; aici foarte putini angajatori se uita la leadership si alte activitati extra-curriculare
        • 0 (0 voturi)    
          Re: Felicitari (Miercuri, 22 aprilie 2009, 11:00)

          Simona Iftimescu [anonim] i-a raspuns lui balex

          Felicitarile merg catre LEAP:) Multumim, balex.

          Si sunt sigura ca sunt foarte multi angajatori si in tara care cauta persoane cu astfel de activitati extracurriculare.

          Urmareste-ne pe site - vom incerca pe viitor sa punem fata in fata studentii si angajatorii - intr-o sesiune mai mult sau mai putin formala de FAQs. Poate ei te vor convinge:)
          • 0 (0 voturi)    
            mercy de reply (Miercuri, 22 aprilie 2009, 11:52)

            balex [anonim] i-a raspuns lui Simona Iftimescu

            ei hai ca m-ai facut curios:) o sa ma uit pe site la voi; stiu ca organizatii gen LEAP sunt la mai multe facultati din afara si ar fii interesant daca si in tara se vor tine cont de astfel de activitati. am avut placerea sa merg pe la mai multe interviuri in tara si am avut o experienta foarte proasta:) dar sper ca lucrurile se vor schimba treptat.
  • 0 (0 voturi)    
    Interviu (Miercuri, 22 aprilie 2009, 18:43)

    LEAP [anonim]

    Ne bucura comentariile.

    Revenim cu un alt interviu cu Simona (unul video de data asta).

    http://www.youtube.com/watch?v=XBRb99UZrf4

    Puteti sa ne gasiti si pe Facebook la adresa urmatoare:
    http://www.facebook.com/profile.php?id=1509937561
  • 0 (0 voturi)    
    aaaa (Vineri, 24 aprilie 2009, 13:25)

    vine synu [anonim]

    sa vedeti cum vine floodu...mai ceva ca narodu...dau cu sl2-u in voi de nu mai stiti cei cu voi, sa mai pice domnul site...
    • 0 (0 voturi)    
      Rima (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 12:28)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui vine synu

      CE-I cu tine, pentru inceput, cine mai stie?

      Bine ca ne trezim sa punem comentarii in plus
  • 0 (0 voturi)    
    activitati extracurriculare (Vineri, 10 iulie 2009, 12:10)

    Ionut [anonim]

    Sunt de acord cu cele spuse de Simona (Felicitari, Simona!), insa exista o mica intrebare care imi trece prin minte: ce se intampla cu un tanar care vrea sa faca o facultate, poate chiar un master, dar provine dintr-o familie care nu poate sa il sustina deloc? In acest caz, el va fi obligat sa-si ia un job si sa faca facultatea la FR sau ID (daca ar face-o la zi, nu i-ar ajunge banii, pentru ca nu poti trai cu salariul de la un job part-time, uneori chiar si cu salariul de la full-time e greu!!!). Atunci cand ai un job full-time si faci si facultatea la FR sau ID, e greu sa mai te ocupi si de activitati extracurriculare...Sa inteleg oare ca aceste activitati sunt, indirect, "rezervate" celor care au pe cineva care sa-i sustina in facultate (parinti, rude cu dare de mana, etc.)??? E corect sa conteze mai mult aceste activitati decat experienta dobandita in cadrul unui job???
    • 0 (0 voturi)    
      re: activitati extracurriculare (Miercuri, 15 iulie 2009, 17:38)

      simona iftimescu [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Ionut,

      Problema pe care ai subliniat-o este, intr-adevar, foarte reala. Din pacate.

      Nu, nu sunt activitati rezervate. Am vazut atat de multi tineri care lucrau in cursul saptamanii si in uichend faceau voluntariat, sau mergeau la un curs de formare, ori un workshop pe un subiect care ii pasiona...E drept, timpul care trebuie impartit intre scoala si jobul full-time, mai taie din entuziasmul activitatilor extracurriculare - si e o realitate pe care o inteleg, insa pe care nu o accept. Tocmai de aceea, apare intrebarea: de ce nu ar fi incluse aceste ore de practica/voluntariat in programul scolar?

      Cat despre importanta pe care o are experienta dobandita in cadrul unui job raportata la experienta din activitati de educatie nonformala - nu cred ca una o exclude pe cealalta - ci o completeaza. Cum anume?

      Sa spunem ca intr-un an si jumatate ai schimbat 5 joburi, pentru ca fie nu stiai ce ti se potriveste, fie nu stiai la ce esti cu adevarat bun. Acest fapt poate reprezenta un minus in ochii angajatorilor, care sunt rezervati in a investi in tine.

      De ce sa nu transformi aceasta "cautare" intr-un avantaj, prin implicarea in activitati de educatie nonformala? Cauti, incerci, gasesti. Iar in fata angajatorului te prezinti cu experienta de un an si jumatate in medii diverse, in domenii care te intereseaza si il asiguri ca respectiva companie este exact ceea ce iti doresti. Crezi ca il vei convinge?

      Iar pana la urma, totul este o chestiune de perspectiva. Sau de schimbare de perspectiva :)


Abonare la comentarii cu RSS
Asigurari si Pensii
Stiri Auto
Vremea la


/
Maine:
|






Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by